fredag, oktober 26, 2007

Redo

Färdigpackad. En rygga och en liten carry-on-bag fyllda med löparprylar står redo i hallen. Allt är klart inför resan. Jag har precis tryckt i mig en Carboloader och det pirrar så skönt i hela kroppen av alla sköna kolhydrater som forsar ut i musklerna. Jag börjar banne mig tycka att den geggan är riktigt god.

Snart är det dags att krypa ner i sängen och sova lite. För kl 0715 ska jag träffa Niklas på Vikings färjeterminal. Eller ska vi säga kl 0700 på Slussen samma ställe som inför LL?

Av min smärta i benet känner jag ingenting. Och då menar jag INGENTING... Nu gäller det bara att inte hetsäta så att kroppen blir tung. Om jag klarar av att inte gå på för mycket på bufféerna så kommer det bli ett riktigt roligt marathonlopp. Jag siktar som jag tidigare sagt på att slå mitt PB med 42minuter. Det skulle medföra en minut mindre per km. Det borde ju inte vara omöjligt. Speciellt som min snabbaste 5km-sträcka då hade en snittfart på 5:35min/km. Hela loppet totalt på 6:08min/km. Jag kan knappt springa så långsamt som 5:35min/km när benen är pigga.

This could be a lot of fun!

4 Comments:

Anonymous Anonym said...

Kul, jag tänkte på samma sak. Lever du fortfarande och läser det här kan du väl messa mig en verifiering att vi kör 07:00 på slussen istället.

26/10/07 22:57  
Blogger Sten Berg said...

Lycka till!
Jag håller tummarna.

27/10/07 02:41  
Anonymous Anonym said...

Tack! Nu åker jag!

27/10/07 06:18  
Blogger Puma said...

Hur gick det nu då???

28/10/07 17:01  

Skicka en kommentar

<< Home