fredag, oktober 26, 2007

Handsken är snart kastad

Under Lidingöloppet noterade jag att många sprang med handskar. Jag tyckte att det verkade märkligt... Men har sedan dess lagt märke till att jag frusit om händerna och jag har knutit dem för att hålla dem varma.

Nu, idag, på lunchen gick jag och kollegan-Ali förbi Curt Ohlson och där inhandlade jag två par tunna svarta handskar á 9kr paret. Tillräckligt billigt för att slippa vara rädd att tappa dem om det blir för varmt. Alternativt att dumpa dem i diket.

Jag köpte faktiskt ett par åt mig och ett par åt Niklas. Sånt gör en kompis, har jag hört!

Dessutom såg jag att Team Stockholm Marathon har stängt medlemsantagningen. Läs mer här! Det är tydligen så att 334 medlemmar antagits. Varav jag är en. Det ska tydligen så att det är 38 ledare som anlitats. Det är rejält bra! Jag var rädd att de skulle köra en utmjölkningsstrategi och ha två ledare på 334 deltagare.

Första sammankomsten är nu på söndag. För alla andra utom mig och Niklas vill säga, som är på Åland. Synd!

Det är för övrigt inte alls långt kvar nu innan vi åker... Om ett dygn är vi i ett helt annat land ;-)
We are such globetrotters!

4 Comments:

Blogger Nix said...

Du ÄR en riktig kompis! Jag ska med gläjde kasta din omsorgsfulla present i ett åländskt dike!

26/10/07 14:59  
Blogger Masse said...

hahaha.. Det låter bra! Annars kan man stoppa in den i linningen och spara till senare!

26/10/07 15:08  
Blogger Sten Berg said...

Ja ni bara reser och reser.
Själv ska jag sitta spänd och förväntansfull och lyssna på söndag, sen kanske jag får springa lite. Känns som skolstarten i ettan typ.

Lycka till på Åland, jag kräver snabb rapport efter loppet!

Vi ses väl nästa söndag. Jag är nervös, ni kommer bli besvikna, jag är sjukt otrevlig och hatatr människor och skryter bara och lyssnar mkt dåligt.

Inta Åland nu!

Allan

26/10/07 16:40  
Anonymous Anonym said...

Hahahaaaa.. Bra då är vi tre odrägliga divor...

Tack! Vi ska erövra Åland och göra det svenskt igen...

26/10/07 18:46  

Skicka en kommentar

<< Home