tisdag, oktober 30, 2007

Epilog: Låront

Det är nu två dygn sedan målgången av Åland marathon. Glädjeruset har lagt sig. Plaketten har hittat sin plats i bokhyllan. Tobleronen är halväten.

Det enda kroppsliga som kvarstår är att jag har svårt att resa mig från en stol och gå nerför en trapp och i nedförsbackar. Det är lårmusklerna som är rejält ansträngda. Även vaderna är ömma.

Vad kan jag lära mig av detta? Kan jag lära mig något om detta?

I så fall skulle det vara att det vore bra om låren och vaderna var starkare. Jag tror att jag kommer börja träna löpskolningen. Med Molotovsteg och tåhävningar. Om jag gör dessa övningar varje dag borde musklerna vara så pass starka att jag kan genomföra ett marathonlopp i samma fart under alla 42 kilometrarna och ändå inte ha speciellt ont i musklerna dagarna efter loppet. Är det uppnåbart eller en utopi? Om jag inte provar så får jag aldrig veta svaret. So I'll give it a try.

7 Comments:

Blogger Nix said...

Jag börjar också hämta mig riktigt bra. Naturligtvis lite ont i gladiatorn, men inte värre än innan loppen. Trappor och nerförsbackar börjar bli överkomliga hinder igen.

30/10/07 13:41  
Anonymous Anonym said...

Skönt! Det känns annars väldigt bra i alla andra muskler och leder.

Oroväckande bra!

30/10/07 13:49  
Blogger Nix said...

Ja - vi fisjoggade väl återigen ;)

30/10/07 16:08  
Anonymous Anonym said...

Ja, det verkar inte bättre... Om man inte är totalt ur spel i minst en vecka efter ett lopp så har man inte gjort sitt bästa. Eller?

30/10/07 16:12  
Anonymous Anonym said...

jag tror inte att du är onormal som känner av musklerna efter ett maratonlopp. Det kan nog hända den bästa. Allt annat vore omänskligt!

30/10/07 16:30  
Blogger Sten Berg said...

Intressant med sttrkan. Även jag ska lägga n mer styrkepass. MEn bara sålänge jag inte går upp i vikt av det, för det tycker jag verkar dumt.

30/10/07 18:20  
Anonymous Anonym said...

Näää, det är klart att det ska kännas. det tänkte jag inte på.

Och jag går gärna upp lite på benen om det minskar lite på magen. Det liksom sänker tyngdpunkten.

30/10/07 22:31  

Skicka en kommentar

<< Home