måndag, oktober 29, 2007

Del1: Resan österut

Okristligt tidigt! Kl 7 träffade jag Niklas på Slussens tunnelbanestation. Båda två med väskor packade för löpning. Vi gick ner till busstorget och hoppade på en buss som tog oss lite närmare Vikingterminalen. Incheckning och ombordstigning på M/S Salmonella gick relativt smärtfritt. Vi tog och längst bak i aktern för att intaga en Carboloader med Stockholms skärgård som panorerade förbi. När baren sakta fylldes med öldrickare gick vi därifrån. En lite fika och en stund i Sky-baren innan vi gick till restaurangen för en lunchbuffé. Det var en sisådär buffé som det brukar vara på båtarna.

Efter lunchen tog vi oss upp i Sky-baren igen tills båten angjorde Åland. I väntan på att debarkera (kliva av en båt) slog vi oss i slang med en annan löpare som hette Mark. Vi tre följdes åt till hotellen som låg nära varandra.
Vårt hotell hette Cikada och det var väl inte det dyraste hotellet på Åland. Men jag tror att de hade en spaavdelning för vi såg algbadet på baksidan.Efter incheckning på hotellet möttes vi upp och gav oss ut till Självstädighetsgården, vilket kan sägas vara Ålands riksdag. Där hämtade vi upp nummerlapparna. Jag fick nummer 91... Kan det vara upplagt att kallas för 91:an Karlsson? Det hade blivit perfekt om Niklas fått 47... Men tyvärr fick han bara 46. Jag tror ändå att han får heta "Löken" ;-)

Efter nummerlappsuthämtningen gick jag, Niklas och Mark till Savoy hotell för att kolla om man kunde boka om Pastamiddagen senare på kvällen så vi kunde gå tillsammans. Det gick inte... Men hade kunnat gått. Efter det gick vi en sväng och kollade in Arenan där starten skulle gå. Den var liiiite mindre än vad vi trott.

Efter den promenaden gick vi hem till hotellet och tog en två timmars tupplur innan det var dags att bege sig till Savoy för pastamiddagen. Återigen är det väl bara sådär bra mat. Ingen kulinarisk höjdare men det är ju av underordnad betydelse.

Efter middagen gick vi till hotellet och fixade inför morgonen. Niklas och jag testade vår outfitar.Därefter var det lite TV-underhållning med Svensson, Svensson och Babben och en hel del tjattrande innan vi kom till ro och kunde somna in. Det var knölig kudde but, I slept like a child!

7 Comments:

Blogger Nix said...

Det är helt bissart att vi skriver samma saker samtidigt!

Läs inte min förrän du är klar med din - för de är obehagligt lika.

29/10/07 14:18  
Blogger Masse said...

Jag hade redan publicerat min innan jag läste din! Tillochmed detta inlägg är en kopia på mitt inlägg i din blogg!

29/10/07 14:40  
Anonymous Anonym said...

Trevlig läsning! Ser fram emot del två :)

Själv har jag precis sprungit 6 km, efter att ha varit mer eller mindre dålig en vecka. Dessa 6 kilometer framstår som rena rama semestern i jämförelse med en mara på Åland...

29/10/07 17:00  
Blogger Sten Berg said...

aah men för ...
Nu kräver jag del två, shit vad kul det är med dessa storys.

Jag längtar.

29/10/07 17:25  
Blogger Nix said...

jag med!
Jag vill se om du kan skriva EN sak som jag inte skrev - så at de skiljer sig åt i alla fall lite grann ;)

29/10/07 17:52  
Blogger Jag är nästan som du said...

det där algbadet ser galet lockande ut.... precis vad jag skulle behöva i kväll!

29/10/07 18:48  
Blogger Henrik said...

Kul läsning!

Grattis till väl genomfört lopp!
Du brände väl ungefär lika många kalorier som jag fick i mig under en och samma kväll :)

29/10/07 19:29  

Skicka en kommentar

<< Home