onsdag, februari 28, 2007

Målsättning

Dagen var den sista ledighetsdagen på lovet. Med utebliven skridskoåkning ägnades dagen åt städning, sovning och springning. Löppasset var 8km som jag återigen avklarade på ett löpband i Högdalshallen. Det var ett pass som jag i förväg tänkte avklara inom den stipulerade tiden på 42-46 minuter. Istället la jag mig på en lite högre nivå och sprang på precis under 40minuter. Det var skönt att känn att jag klarar av att springa en längre sträcka som 8km på under 5min/km.

Det är ju trots allt den farten som det är planerat att man ska springa i 42,2km. Riktigt där är jag ännu inte... Men med en bra vår utan förkylningar och skador så kanske det kan finnas en rimlig chans att klara det... Men min plan är faktiskt och har alltid varit att ta mig runt sub4h betyder under 4 timmar. Men man vill ju alltid ta reda på vad man kan göra... Jag vill ge 3:30 en ärlig chans... Jag har satt upp en prispall som mål.

Poängplats: klara loppet.
Brons: sub4h
Silver: sub3:45
Guld: sub3:30

So. The goals are set 100 days before the race!

3 Comments:

Blogger Nannis said...

Har du lite lutning när du springer på löpband eller springer du helt flackt?

1/3/07 14:27  
Anonymous Anonym said...

Kör faktiskt helt platt men tydligen rekommenderar mäster Szalkai 0,5-1%-lutning. Kan vara värt att testa.

1/3/07 14:45  
Blogger Nix said...

Skönt att se att du är i form. Du får dra för oss båda just nu. 45 minuter med tårar i ögonen blev mitt facit. Nu är det stilla rehab som gäller ett tag framöver.

Bra prispall! Det är precis så jag tänker också!

1/3/07 19:34  

Skicka en kommentar

<< Home