söndag, februari 25, 2007

FörkylningsPowerWalk&Hockey

Det är förkylt i mina näsgångar. Det är hest i mina stämband. Jag har sportlov och då ska man sporta. Jag har varit iväg och spelat hockey med killarna på Hagsätra IP. Det var kul men det känns att man använder andra muskler än när man springer... Efter skridskoåkningen gav jag mig ut på en PowerWalk. Det får man göra även om näsan rinner och nysningarna ekar.

Jag tog en ny väg och hittade en jättefin runda som jag längtar efter att få springa. Den ska tydligen vara 8km och är utstakad som Slí Hälsans stig. Stigen går runt Rågsved och Hagsätra och kommer ut på min vanliga 8km runda. Det blir ca 12km om man kombinerar de två. Det låter väl logiskt 8+8=12. Hmmmm, enligt min 305:a var de väldigt frikostiga med km-angivelserna längs hälsans stig.

Att jag är tvingad till ett uppehåll samtidigt som jag ser Niklas ta halva marathonrundan smärtar... men vilken uppvisning av Nix och jag hoppas att hälsenan mådde bra idag.

Nästa vecka är det sportlov och mer skridskor. Jag tänker följa schemat då... Det ska bli skönt och det är inget långpass inplanerat heller vilket kan ytterligare hjälpa till. Ska nog ta det lugnt på fartleken och inte bränna på. Dress warm and take it nice and easy.

1 Comments:

Anonymous Anonym said...

Tackar för stöttningen.
Hälsenan är kanske lite bättre. Om jag blundar. Och koncentrar mig på annat. Och har Voltaren. Och värmekudde...

Bra att du kommer ut och struttar lite trots att du är snörvlig. Jag tror stenhårt på att det blir bättre av det.

26/2/07 16:23  

Skicka en kommentar

<< Home