tisdag, februari 13, 2007

Hi hi hi hi hi...


Jag är småfnittrig som en lite tonårstjej över min nya leksak...

Det här är en graf över min puls och tempot under rundan ikväll. Själva snabbdistans biten av passet(markerat i rött) skulle ligga betydligt lägre. De 6 km skulle avklaras på 27-29minuter men pågrund av ett slirigt underlag fick jag aldrig fäste tillräckligt. Bra bortförklaring va?

Det är faktiskt så att tempopass snabbdistans eller fartlekspassen har varit och är min stora svaghet. Jag är helt enkelt inte tillräckligt snabb för att springa i under 5 min/km under en längre tid... Det kanske kan gå om det är bra väglag och benen känns pigga men inte nu efter en vecka med 60km och ett sockrigt underlag.

Nu sitter jag mest och försöker få rätsida på alla olika programvaror som man kan använda sig av för statistiken. TrainingsCenter som medföljer har jag inte lyckats få in någon kartbild. Det känns som om valet ligger mellan SportTracks som verkar lite komplicerat men baserat på min PC och Motionbased som verkar bra men jag blir lite irriterad på att det tar tid så fort man ska göra något... Fördelen är att man kan dela med sig av sina pass. Om ni har några coola grejer man kan göra och som ni vill dela med er av så är ni välkomna att lämna en kommentar. :-)

Min Motionbased finns förövrigt HÄR

Som sagt. I'm soooo happy right now...

4 Comments:

Anonymous Anonym said...

Jag är SÅ glad för din skull, för jag minns hur sjukt kul jag tyckte det var själv när jag fick den!
Får jag gissa att antalet hamsterpass kommer att minska radikalt nu ;)

Jag kör TC. Och ST. Och MB.
Skulle jag välja ett av dem är det glasklart ST.

Cool grej 1: Installera Google Earth. Droppa passet till Google Earth, ur ST eller MB (jag kör MB där). Ger den sammanlagrade bilden.

Cool grej 2: Markera aktiviteten i GE och tryck på playknappen. Det är 305-nörderi på högsta nivå.

Cool grej 3: Lägg till skorna i utrustning. Klicka i varje gång du använder dem och då får en sammanställning av antalet mil i dem, och därmed en indikation när det är dags att byta. Mycket bra om man kör olika par skor. Bra även annars.

Cool grej 4: Kolla Map Player i MB. Det är där jag kollat höjderna - eftersom det är klockans enda akilleshäl. Se till att ställa in MB på att inte ta klockans höjder, utan använda databasen.
Höjdkollen kräver lite matematik, men subtrahera grejar du väl - även om du är statistiker.

Nä - sova.
Jag lär återkomma ;)

13/2/07 23:44  
Blogger Masse said...

Coolt... tack... Måste testa, men ska nog sova först jag med...

14/2/07 00:03  
Anonymous Anonym said...

KYSSAR & KRAMAR EN MASSE TILL UNDERBARE MASSEMANNEN MIN PÅ ALLA HJÄRTANS DAG. LOVE YOU DARLING!!!! & GRATTAR TILL NYA GARMILL4RUNNERN (ELLER VAD DEN NU HETER :O), SOM DU ÄR SÅ LYCKLIG ÖVER ATT DU TOM SOVER MED DEN, HMMMM HAR TYDLIGEN FÅTT KONKURRENS ;O)
KYSSSSSSSSSAR
/DIN GG

14/2/07 09:27  
Blogger charlie brown said...

Grattis till nya leksaken, den verkar onekligen hur kul som helst. Jag blir lite prylsugen själv men det får vänta tills jag är lite mer stadd i kassa. Min topcom får hänga med ett tag till trots avsaknaden av mellantider (hur man nu kan glömma lägga in en sån funktion på en träningsklocka går över mitt förstånd).

14/2/07 10:10  

Skicka en kommentar

<< Home