tisdag, december 12, 2006

Start...

Nu är träningsschemat igångsatt... 05:50 ringde klockan och Masse kröp ur sängen för att åla i springkläderna. Det är tidigt... Trött... Kommer iväg 06:05 och ger mig ut på 8km-rundan. Det går ganska fort ibörjan. Benen är fräscha efter en veckas vila för sjukdomen... lungorna känns bra trots lite snuva. Efter ca 5km börjar det bli jobbigt eftersom det var en focaccia-middag igår som senaste intag av föda. Inte optimalt...

Dessutom kände jag att det inte var läge att maxa löpningen med förkylning och 6 månaders löpträning kvar... Jag tog mig runt 8km på 42:15. Schemat säger 42-46minuter... måste lära mig att ta det lugnt på dessa pass...

Räknade förövrigt ut att programmet består av ca 130mil löpning... Det betyder att jag klarat av 0,6% av träningsmängden... Not bad... not bad, at all...

1 Comments:

Anonymous Anonym said...

Bra kämpat de första 0,6% och lycka till med resten!

13/12/06 11:06  

Skicka en kommentar

<< Home