tisdag, november 28, 2006

Fartlek...

Idag var det fotbollsträning för mitt fotbollslag... Det är verkligen skitkul att träna killarna... Det har så roligt på träningen. Efter en träning med idioten och andra roliga träningsmoment begav jag mig ut på ett fartlekspass... det började med en lugn uppvärmning på 3,5km på 21 minuter.

Därefter var det en stretch för att sedan ta fem vändor på km-sträckan. Det var blandad snabb fart, på gränsen till sprint, och väldigt lugn jogg... i schemat skulle det gå på 26 minuter. Jag trodde det var på 25... De som var ute och rastade sina hundar tyckte jag var en märklig filur som rusade fram och tillbaka på skogscykelvägen...

Efter fartleken stretchade jag lite och lär pulsen sjunka innan jag gav mig ut på ett nedvarvningsvarv. Det blev även nu 3,5km men på 22 minuter.

Inalles blev det 12km på 69 minuter... Inte illa... not bad...