lördag, november 25, 2006

Milrunda...

Det är lördagsmorgon eller rättare sagt lördagmiddag jag kliver upp ur sängen... En rejäl sovmorron följt av en frukost. Sedan kl13:30 beger jag mig ut på min lördagstur. Det är planerat 8km idag och en mil imorgon. Jag byter dagar och tar milrundan runt Farsta/Hökarängen idag istället.

Enligt schemat ska jag göra rundan på 53-58minuter... Jag gör den på 54:30... I schemat står det att det ska vara "lätt distanslöpning" Det betyder tror jag att man inte ska behöva kämpa för att hålla farten uppe. Jag springer i en sånt tempo att jag skulle kunna prata med någon samtidigt men jag är ensam så jag småsjunger med i musiken... Måste se kul ut...

Min gamla mp3-spelare (som tidigare förekommit på bild i utrustningsspecialen) har lagt av... jag gick för att reklamera den och passade på att lägga lite emellan för att få en lite bättre.

Det blidde en Samsung... Som en Ipod ungefär fast bättre ljud och mindre hype...

Jag har lagt in massvis av "lagliga" mp3-låtar. Mycket klassisk hårdrock och även en hel del HipHop och RnB. Det är den musik som man springer bäst till. Den absoluta favoriten är Lenny Kravitz... Hans musik ger en verligen studs i dojan... Bounce in the shoe...