söndag, november 19, 2006

Tyresta barnvagnsrundan...

När solen lyste in i vardagsrummet i förmiddags kliade benen av spring. Familjen bestående av undertecknad, Görel-älsklingen, Teodor-12 och Adrian-8 satte sig i bilen för en tur till Tyresta nationalpark. Med ryggor packade med korvar och bröd begav sig de andra iväg på en sväng på urskogsslingan. Jag hade snört på mig springskorna och ålat i kläderna... Jo de här kläderna måste ålas i... Jag tog två rundor på barnvagnsspåret. Det blidde inalles 10km grovt räknat. Det känns som om det är en grov höftning från tyrestaanhängarnas sida. Hursomhelst sprang jag båda rundorna på 27 minuter. Det torde medföra att totaltiden blev 54 minuter... Och som en tillfällighet var det precis vad det allsmäktige schemat sa att jag skulle klara av idag...

Efter rundan strippade jag av mig alla kläder vid bilen och bytte till varma/torra kläder samt tog med mig picnicryggan. Ut i rundan igen för att haka på familjen och gå vidare till en grillplats vid en sjö... efter korvgrillning gick vi hemåt i mörkret... Huh så läskigt... Teodor-12 (stor som en vuxen) var inte så kaxig längre...

An excellent day...