måndag, november 27, 2006

Julbord med jobbet

Jag tror att jag aldrig ska äta mer i hela mitt liv... Så mätt är jag... Jag ser framför mig en lejonhanne liggandes i skuggan under ett träd med en halv gnu i magen, flämtandes... Där bredvid ligger jag...

Som tur var blev det bara två öl och en snaps... det sabbar inte träningen alltför mycket... Imorron är det egentligen 3km uppvärmning på 16-18 minuter. Fartlek 5km på 26minuter följt av nedvarvning 3km på 16-18 minuter. Dessutom är det fotbollsträning för mitt fotbollslag... Det kommer bli sent innan jag är i säng... Måste försöka komma iväg på det... Det blir lite väl körigt och tungt med träning onsdag, torsdag, lördag och söndag annars...

Fartlek är förövrigt ett svenskt träningspåfund som spritt sig världen över och finns i engelskan... vad jag visste var det bara ombudsman och smorgasbord som importerats till den anglikanska språksfären... Men nu även fartlek alltså...

Fartlek är precis vad det låter som... En lek med fart som man anpassar till terrängen... Ett slags naturligt intervallpass alltså... Fartleken ska tydligen främja snabbheten... Make miracle for the speed...

1 Comments:

Anonymous Anonym said...

haha, vad kul... fart betyder ju något helt annat på engelska ;) *fniss*

28/11/06 07:58  

Skicka en kommentar

<< Home