måndag, oktober 30, 2006

Ogillar pendeltågen...

Nu på kvällen har jag sprungit en runda runt Bandhagen och Örby. Längs med Magelungsvägen går ju pendeltåget till Farsta.... Min pulsklocka får spatt av det elektroniska kraftfältet som denna järnväg avger. Vips är pulsen uppe i 230... Mot ca 160 som är normalt för mig när jag springer... Och det gör att genomsnittet för rundan blir sjukt högt... Typiskt... Undrar om det finns någon pulsklockemodell som inte påverkas av detta? Hmm...

När jag ändå klagar på klockan kan jag meddela att om man använder sig av mellantider måste man trycka på mellantid istället för stopp när man ska stoppa... Logiskt va??? Om man inte gör detta lagras inte den sista sträckan.

Hursomhelst var det en mycket skön runda som jag troligen kommer att springa fler gånger... Den mätte 7900 meter och tog idag ca 42 minuter... (mitt estimat)