söndag, november 05, 2006

Mössväder...

En eftermiddag med mys framför NYC Marathon på Eurosport. Rackarns vad snabbt de sprang... Saknade lite bilder från före start och mer grafik i rutan. Det borde ju vara superenkelt att lägga in hastigheter de springer i och hur långt de sprungit å så...

Efter en trevlig måltid med söndagsmiddagsstekslamm med potatis och sås blev jag riktigt löpig i benen... Var tvungen att dra på mig utstyrseln och ge mig ut... Görel-älsklingen hann ta denna inte så
smickrande bild på mig... Notera den lilla nätta mössan som sitter på springarens hjässa.... Nyinköpt... och mycket skön...

Rundan jag sprang var samma runda som i måndags när tidtagaren strulade och jag fick estimera min tid... Var nog lite väl snäll då... Idag blev tiden 2,5 minuter sämre trots att det kändes klart lättare denna gång.

Det ska tydligen finnas en skala som används för att bedömma hur pass lätt det gått. Den kallas Borg-skalan och går från 6-20. Av alla intervall så väljer de den... Verkar ologiskt men den ska tydligen följa pulsen som går från 60-200... OKEJ!!!

Jag funderar på att börja använda mig av en skala för att bedömma hur pass lätt det gått... Jag tror jag ska använda mig av McEnroe-skalan, som går från Jerk till Shit... :-)

Nä! varför inte 1-10 och kalla det för Bananskalan.