tisdag, oktober 17, 2006

Tjoho!

Jag hann precis innanför dörren hemma och fann till min glädje att det senaste numret av Runners World hade kommit med posten. Det är det första numret på min prenumeration.

Jag tog faktiskt mest prenumerationen för att man fick en pulsklocka på köpet...
Den fungerar faktiskt ganska bra...
Den tar tiden, med många mellantider...
Det mäter pulsen på alla dessa mellantider...

Men som klocka sett är den helt usel. Bisarrt att man kan göra en digital klocka som går en halvtimme fel på en vecka. Eller ca 5 minuter fel per dag. Jag menar, jag kan förstå att en mekanisk klocka från 1800-talet drar sig. Men en digitalklocka???

Jag har sett på puls.se att en del personer har utrustningar med rejäl processorkraft på armarna när de tränar. Kolla bara Garmin Forerunner 305... Den är STOR... Men enligt vad jag läst så fungerar den inte så bra. Jag har ju hellre en gratisklocka som inte kan hålla tiden än en GPS för 3-4 papp som inte vet var den är...

Jag behöver inte heller veta var jag är med hjälp av GPS. Jag plottar alla mina rundor med Google Earth. Det är perfekt för mig... ( men jag skulle inte säga nej till en cool Polar om tomten kom med den :-))

1 Comments:

Anonymous Anonym said...

Tomten???
Eller menar du Tomtemor ;)

23/10/06 22:08  

Skicka en kommentar

<< Home