tisdag, oktober 17, 2006

Oj, oj,oj,då, vad hände nu då????

Något mycket märkligt hände mig nyss... Jag fick följande mejl:

Mats Karlsson!
Tack för din anmälan till Stockholm Marathon 2007!
Du är anmäld i klassen: Herrar.
Vi skickar PM och startbevis i början av maj 2007.


Jag har alltså anmälts till Stockholm Marathon nästa år.

Nåja! Det var väl kanske inte helt oväntat eftersom det var jag som gjorde det. Som ett led i en utmaning ska jag, min chef Pontus och kollega Andreas springa marathon. Det är lite fuskigt... Pontus har redan sprungit två gånger och Andreas sprang precis Lidingöloppet... De här två löparfantomerna/vinthundarna mot lilla mig...

Jag som tills för bara en månad sedan bara hade sprungit över en mil två gånger.
Jag som hela mitt vuxna liv varit stillasittande.
Jag som alltid haft en "prydlig" övervikt.
Jag som aldrig deltagit i en tävling.
Jag som...

Men det finns något annat att tala om...
Jag som har en obändlig vilja.
Jag som är en mästare att ta ett steg i taget.
Jag som kan fokusera på något till 100%
Jag som slutade snusa och började min träning samma dag. (Snacka om att summan av alla lastar är konstant...)

Detta är Bloggen om min väg mot målet på Stockholm Stadion den 9 juni 2007. Följ min väg. Hela vägen och längre än så... Då och då kommer tidigare upplevelser och kunskaper presenteras som flashback-glimtar.

Det är 235 dagar kvar. Och jag har så ont i mitt underben att jag knappt kan gå.

Men NU börjar utmaningen.

1 Comments:

Anonymous Anonym said...

Vad kul min älskling! Nu överraskade du mig! Du börjar inte bara träna inför Marathon utan börjar blogga också!
Lycka till darling med två mycket spännande projekt!
Kramar från din GG

23/10/06 22:05  

Skicka en kommentar

<< Home